Agenda ședinței din 13 martie 2025 a Comisiei metodice Consiliere și dezvoltare personală a Liceului de Creativitate și Inventică „Prometeu-Protalent” s-a axat pe subiectele: 1. Excursia școlară și coeziunea de grup; 2. AntiBullying: prevenire și intervenție; 3. Diaconia, Masa Bucuriei; 4. Evaluarea prin descriptori; 5. Diverse. Organizatoarele ședinței, la care au participat diriginții de clase, au fost doamnele Angela Lungu și Cristina Brunchi, directoare adjuncte pentru educație.

În debutul ședinței, reprezentanta Misiunii Sociale „Diaconia” a vorbit celor prezenți despre lansarea Campaniei de Paști „Masa Bucuriei”, la care elevii Liceului „Prometeu-Protalent” participă tradițional în fiecare an, contribuind la sprijinirea oamenilor nevoiași, inclusiv la cultivarea sentimentelor de solidaritate și de iubire a aproapelui.

Subiectul „Excursia școlară și coeziunea de grup” a fost prezentat de formatoarele: doamna Eugenia Negru, profesoară de istoria românilor și universală, grad didactic superior, ghid turistic și doamna Angela Miron, profesoară de limba și literatura română, grad didactic superior. Domniile lor au atras atenția asupra beneficiilor și riscurilor excursiilor școlare, antrenând colegii într-o veritabilă discuție pe marginea temei respective. Discuția a fost cu atât mai utilă, cu cât elevilor Liceului „Prometeu-Protalent” le place să meargă în excursii.

„Școala fără bullying” – aceasta ar fi concluzia prezentării subiectului „AntiBullying: prevenire și intervenție” de către doamna Cristina Brunchi, învățătoare, grad didactic unu. În cadrul discursului s-a atras atenția asupra identificării diferitor tipuri de bullying, a formelor de manifestare a acestui fenomen, a metodelor de prevenire și intervenție în astfel de situații. „Școala nu este doar un loc unde învățăm lecții, ci un loc unde învățăm să trăim împreună, în respect și armonie.” – a fost sloganul cu care s-a încheiat discuția asupra subiectului.

Doamna Angela Lungu, profesoară de limba și literatura română, grad didactic superior, și-a informat colegii despre „Metodologia de evaluare prin descriptori la disciplina Dezvoltare personală (clasele a V-a – a XII-a)”, elaborată în baza actelor normative din domeniul sistemului de învățământ. Această metodologie nouă a intrat în vigoare în semestrul II al anului de studii 2024-2025, fiind adusă în atenția cadrelor didactice, elevilor și părinților. Domnia sa a atras atenția asupra organizării procesului de evaluare, a etapelor de evaluare și a tabelului de descriptori, meniți să contribuie plenar la dezvoltarea personală a elevilor.

La finalul ședinței au fost anunțate activitățile educative ce urmează a fi organizate până la finele semestrului II.

 

oplus_0

oplus_0

oplus_0